«Таємниці адаптації»

На студентський вік припадає процес активного формування соціальної зрілості, яка полягає у здатності кожної молодої людини опанувати сукупність соціальних ролей. Цей період збігається з періодом юності і відрізняється складністю становлення особистісних рис. Розвиваються такі якості особистості як цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, самостійність, ініціативність, уміння володіти собою. Підвищується інтерес до моральних проблем – сенс буття, життєві цілі, спосіб життя, любов, вірність тощо. І з цими труднощами підліток зустрічається у період адаптації. Адаптація починається з перших днів навчання і закінчується останнім екзаменом зимової сесії
Реалізація здійснення психолого-педагогічного супроводу студента-першокурсника проходить у декілька етапів.
На першому етапі відбудеться знайомство, діагностування першокурсників
анкетування в усіх групах нового набору.
На другому етапі психолого-педагогічного супроводу здійснювалось спостереження за здобувачами освіти під час освітнього процесу, у ході проведення культурно-масових, спортивно-оздоровчих заходів з метою уточнення отриманих даних та узагальнення отриманої інформації.
Третій етап супроводу покликаний на покращення перебігу процесу адаптації здобувачів освіти до умов навчання у ВНЗ. Він реалізовується у коледжі за декількома напрямками. Основним напрямком є проведення виховних заходів, як зі всією групою, так із підлітками, які потрапили в зону ризику за програмою «Сходинками адаптації».
Саме тому, практичним психологом коледжу Давидовою Т. І зі здобувачами освіти нового набору було проведено виховні години з елементами тренінгу «Таємниці адаптації» Метою такої роботи є сприяння психологічній  адаптації першокурсників до умов навчання, зокрема: корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо навчання; підвищення мотивації навчання; знаходження оптимальних моделей поведінки в студентському середовищі; добір оптимальної стратегії навчання. Також у ході заходу Тетяна Іванівна ознайомила студентів зі складовими соціально-психологічної адаптації, яка включає (навчальну, соціальну, біологічну, психологічну) адаптацію, розповіла та охарактеризувала 5 рівнів адаптації студентів до нових умов навчання. По завершенню виховного заходу провела ігри та вправи адаптаційного характеру «Який я зараз та рік тому», «Як стати своїм», «У кабінеті директора» та інші.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *